Deep Loot (Játékkritika)

Sziasztok!

Meglehetősen régen írtam cikket, úgyhogy most megpróbálom pótolni a lemaradást, ezúttal egy játékkritikával. Remélem élvezetes lesz számotokra, és esetleg megjön a kedvetek a program kipróbálására. Előre is jó szórakozást kívánok!

Tablet… hmmm… Táblagép….. Szerintem ezt meghallva a kedves olvasók közül szinte kivétel nélkül mindenki egyből az irodai használatra, vagy videók nézegetésére asszociál, pedig egy táblagép számos olyan funkcióval, és élvezeti lehetőséggel kecsegtet, mint bármelyik versenytársa („konzolok”), de a speciális tulajdonságai lévén képes teljesen más élményt nyújtani a használójának, mint a mindenki által ismert és használt asztali számítógépek. Persze, ez nem a HC gamereknek (gondolok itt bármelyik Esport-os játékra) van kitalálva, viszont arra tökéletes, hogy elszórakoztassunk magunkat lefekvés előtt, vagy épp utazás közben. Sok helyen azt olvastam, hogy erre a platformra készült játékok meglehetősen bugyuták, egyszerűek, gyerekesek, és a készítő nem fordít arra figyelmet, hogy a felhasználók pénz használata nélkül IS eredményeket érjenek el. Ez gyakran igaz is, de bőven vannak kivételek. Egy ilyen kivételt szeretnék bemutatni  ezzel a csöpp kis kritikával. Nézzük, hogy pontosan mivel is van dolgunk!
(Azért ez a cím egy kicsit áthallásos....)

A Deep Loot egy Rogue-like RPG, megfűszerezve pár olyan funkcióval, melyek lehetővé teszik, hogy ezt a programot ne csak percekig, de akár hosszabb távon is élvezhessük.
Kezdjük a legszembetűnőbb tulajdonságával, a grafikával! Lévén, hogy ez egy old school-nak mondható játék, így a grafikai elemei is körülbelül hűek ehhez a stílushoz. Régi ízű, így láthatóak helyenként a pixelek, nincs élsimítás, és gyakorlatilag akár egy krumplin is kényelmesen elfutna. A vizuális hiányosságokat azonban a zene, és az egész atmoszféra tökéletesen pótolja.

Térjünk is rá a zenére!
Nem túl hangos, nem monoton, nem zavaró, és a háttérben megbújva teljesen kiegészíti a játékmenetet. Továbbá ahogy egyre mélyebbre merülünk, más és más, egyre borongósabb soundtrack-ekkel fogunk találkozni. Ez jelentősen hozzátesz a játékélményhez, így ezt mindenképp egy nagy pozitívumként kell kiemelnem.
(Szerencsére csak egy síkban tud mozogni.... igaz?)

Játékmenet:
Ez az a pont, amiért ezt a programot muszáj vagyok nektek bemutatni. Egyszerűen magával ragadó, folyamatosan azon izgul az ember, hogy mit fog találni, vagy mikor eszi meg őt egy cápa. Az intenzitása miatt roppant sok ideig nyújt élvezetet, nem lesz egyhangú, nem válik monotonná. A vízi élővilág nagyon eleven, így temérdek ellenféllel, és érdekes lénnyel találkozhatunk, míg kincsek után kutatunk. A játék rengeteg lehetőséget biztosít a fejlesztésre, gondolok itt magára a karakterre, a fegyverünkre, a légző palackunkra, és természetesen a hajónkra. Így sose érezzük úgy, hogy egy helyben toporgunk, és értelmetlen, amit csinálunk. Szükségünk lesz minden upgrade-re, hiszen meghatározott mennyiségű levegőnk van (ami egyfajta életsávként is szolgál, hiszen a bekapott sebzést itt fogjuk látni), így ha az elfogy, akkor a karakterünk automatikusan visszaúszik a felszínre.

A játékban több összegyűjthető elem van, mint például a lemezek, különböző üzenetek, dinoszaurusz csontvázak, régi civilizációkból fennmaradt ereklyék. Ezek megtalálása tovább hosszabbítja a játékidőt. Itt meg kell még említeni, hogy a rogue-like mivoltánál fogva minden merülésnél más és más az egész játéktér. Teljesen random generálós a környezet, ami megint csak nagy piros pontot érdemel. Ha elég hosszú ideig kutatunk, akár tengeralatti barlangrendszereket, és gigantikus épületeket is találhatunk.
(Még mindig az űrhajó a kedvencem)

Effektek:
Egy ilyen cikknél nehéz beszélni érdemben az effektekről, és hasonlókról, mégis meg kell, hogy jegyezzem: a program nem marad alul a többi hasonszőrű old school játékokhoz képest.
Fegyverünket fejlesztve nem csak a sebzésben, de még a lövés effektjében is van változás, míg az elején egy aprócska pisztolyszerűséggel próbáljuk lemészárolni a rákokat, a végén akár lézerfegyverekkel is pusztíthatunk.

Humor:
Igen, a játék rendelkezik egy bizonyos fokú komikummal: a mai napig képes vagyok elmosolyodni azon, hogy a merülés előtt a kapitány fejbe vág, vagy éppen belökdös a vízbe minket. Ezeket még fokozzák a vicces gyerekrajzhoz hasonló art-ok is.
(Sokat ér az a színesfém ott középen :D)

Harcrendszer:

Sajnos egy program sem lehet tökéletes, és ha valahol, akkor a Deep Loot itt gyengén muzsikál. Nem kell semmi tragikusra gondolni, hiszen idővel megszokható, de elsőre nagyon macerás, és kaotikus. Ha megütnek, megsebeznek minket, akkor a karakter gyakorlatilag lefagy egy pillanatra, így ha egyszerre több ellenféllel gyűlik meg a bajunk, szépen elfogyasztják a levegőnket, és fel kell úsznunk a felszínre. Ezért… ha jót akarunk, akkor MINDIG tartsuk a távolságot, és igyekezzünk taktikázni, persze… ettől még kijár a fekete pont J

Összességében:
A Deep Loot a harcrendszeri hiányosságok ellenére jó kikapcsolódást, könnyed szórakozást biztosít minden játékosnak. A Daily Quest-ek, a random pálya- generálás, a humor, a zene, és a fejleszthetőség nagyban növeli a játék élettartamát. Persze megannyi ilyesfajta programot találhatunk a piacon, mégis ez az első olyan, ami minden szempontból a helyén van. A tabletes, androidos játékokhoz jellemzően, ez is mikrotranzakciós, viszont nem vagyunk rákényszerítve, hogy valós pénzt invesztáljunk bele, ami az átlag felhasználónak egy nagyon nagy + pont.
Bár az ilyen játékok nem tudnak így 2015-ben csúcskategóriás élményt nyújtani, mégis azért szerintem megvan a helyük a mai világban. Visszaidézi azokat a szép emlékeket, amikor még az igazi játszmák a Nintendo platformján zajlottak. Szóval, ha szeretnél egy kicsit nosztalgiázni, vagy csak egy némi kikapcsolódásra vágysz, akkor töltsd le a Deep Loot-ot ingyenesen, mert tényleg megéri. ÉS NE FELEDD:
(Milyen igaz....)

Értékelés:
  • Grafika: 5/5 old school kategóriában teljesen rendben van.
  • Zene: 4/5
  • Atmoszféra: 5/5, magával ragadó, a zene, az ellenfelek, a kis rajzolt art-ok.
  • Történet: Ilyen típusú játékoknál nem igazán lehet történetről beszélni.
9/10

Baron Galdaros

Megosztás:

Szólj Hozzá

    Blogger Hozzászólás
    Facebook Hozzászólás

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése